lauantai 11. huhtikuuta 2015

Sisustava mies

Monessa blogissa on ollut juttua mihistä ja sisustuksesta, lueskelin jo aikaa sitten Sisustus Coco -blogista heidän perheen sisustustyönjakoa, jossa Sanna kertoi kaikkien sisustusratkaisujen jäävän hänen harteilleen. Toisaalta aika luonnollista huomioon ottaen, että Sannalla on sisustusalan yritys :) Jäin miettimään miten meidän perheessä homma toimii. Tämän kirjoittaminen jäi silloin kesken, kun tarinaa tuntui riittävän, mutta nyt sain sen viimein rustattua loppuun.

Yllätyin, kun oivalsin, että olemme sisustaneet mieheni kanssa kotimme yhdessä. Jo raksa-vaiheessa valitsimme yhdessä laatat, laminaatit, maalit, tapetit, keittiön ja aika lailla kaiken. Ehkäpä moni ehdotus on lähtenyt minulta, että laitetaanko tämä seinä tällä vai tällä värillä, mutta mieheni on valinnut esimerkiksi olohuoneen tapetin ja "hyväksyttänyt" sen minulla.



Piensisustuksesta minä olen ollut suuremmin vastuussa, mutta esimerkiksi uusia verhoja ehdottaessani, mieheni oli eri mieltä, joten en vaihtanut olohuoneeseen valkoisia verhoja. Myös kaikki valaistukseen liittyvä on miehen valitsemaa. Ehkä vessan kattokruunu on minun valitsema kuitenkin ;)

Mieheni ostaa minulle lahjoiksi kaikenlaisia sisustusjuttuja ja aina on osunut nappiin! Esimerkiksi joululahjaksi saatu Menun hedelmävati oli täysi mysteeri ja yllätys minulle, mutta rakkautta heti ensi silmäyksellä. Samoin joulupukin tuoma Box-valaisin oli uusi ja positiivinen tuttavuus. Olohuoneessa majaa pitävät kaiuttimet ja subbari on niin ikään miehen valitsemat ja sisustukseen hienosti sopivat.

Sohvatyynyjä ja keittiöpyyhkeitä saan aivan rauhassa vaihtaa vaikka joka päivä, eikä pöytäliinakaan taida miestä kiinnostaa joten aika kivassa balanssissa me täällä sisustellaan. Joitakin yhteisiä virhearviointejakin olemme tehneet, kuten ruokapöydän tuolit. Molemmat pitivät niistä kaupassa, mutta nyt olemme valmiit vaihtamaan ne modernimpiin. Sama kävi jo tv-tasolle, se alkoi näyttämään mummomaiselle vaikka kaupassa se oli maailman hienoin.

Muuttaessamme tänne ostimme yhteistuumin uuden kahvinkeittimen, koska vanha oli ruman värinen. Myös smoothieblenderiä etsittiin kauan, koska sopivan näköistä ei tuntunut löytyvän rahallakaan. Keittiön radio sitten taas on aika huono, mutta kaunis :D

Molemmat sytyttelemme illan tullen Milk- ja Block-valaisimet ja himmentelemme yleisvaloja. Kynttilätkin saattavat joskus syttyä miehen toimesta, tosin useammin minun. Viherkasveistakin tykkäämme molemmat ja useasti olen kuullut miehen suusta, että pitäisikö olohuoneeseen ostaa jokin uusi kasvi. Olen maailman huonoin viherpeukalo ja jos kasvi on hengissä yli puolivuotta, on se merkittävä saavutus!



Meillä siis sisustetaan yhteistuumin ja kissat antavat pientä haastetta, kun kaikki pitäisi olla kynnen kestävää. Hienosti olemmekin onnistuneet, sillä molemmat pidämme kodistamme ja tykkäämme yhdessä pähkäillä uusia hankintoja. Myös blogin sisustuskuvat ovat suurimmaksi osaksi miehen ottamia joten voin väittää, että hänellä on aika hyvä sisustussilmä <3

2 kommenttia:

  1. Se on mukavaa kun mies on mukana sisustamisessa, meillä se meni rakennusaikana niin että minä valitsin ja mies nyökytteli valinnoilleni :D

    Aika mahtavaa että mies ottaa blogikuvia! Olen joskus aiemminkin sanonut samaa :) meillä ei onnistuisi ;)

    Miten iso tuo teidän wc muuten on? Näyttää vielä suuremmalta kuin meillä, joka on muistaakseni n. 7m2.

    VastaaPoista
  2. Meillä mies on ehdottomasti parempi kuvaaja ja hän onkin opettanut minua kuvamaan :) Vessa on "vain" neljä neliöinen (1,4 x 2,8 m), mutta tuo laajakulmakuva saa sen ehkä näyttämään suuremmalta.

    VastaaPoista

.:| Kommentit ilahduttavat aina! |:.